2013. szeptember 9., hétfő

Fogyásról…


 A „ helyén” már bemutatkoztam, itt is üdvözlök mindenkit! Akkor folytatnám, amit ígértem…sajnos hosszú lesz J



Egy „picit” (?) visszább megyek az időbe. Ott kezdem, hogy jómagam sose voltam egy vékony teremtés, de extrán túlsúlyos sem. Pár kiló fölösleget azért mindig cipeltem, aránytalanul elosztva. Tipikusan nagy hátsó, vastag comb, sajna ezt örököltem anyai ágon és adtam tovább a három lányomnak is, nagy bánatukra L .
Sose hordtam minit, (nem is akartam, mondom most már)még  rövid nadrágot se, sőt nem is fogyóztam igazán, mert minek is. Elégedett semmiképp se voltam magammal, főleg, hogy drága jó szüleimtől akik tényleg áldott jó emberek, ezért őszinték is,  a „nagyseggű” jelző gyakran elhangzott irányomba. J (Pedig ha most rám jönne az a szoknya, amiben ballagtam..ihaj, de elégedett lennék J mert még megvan J )
Na, azért így is elkeltem, drága férjemnek bejöttek a teltebb idomok Jjöttek a lányok sorban, csodás életük volt a pocakban, mert 4-4,5 kg közötti súllyal születtek, a harmadik volt a legnehezebb J . A szülés is J
Mindig elég sokat felszedtem a pocaklakókkal, de aztán valahogy le is mentek a kilók, igaz alapjáratra sose kerültem vissza J A harmadik után aztán mérleget úgy jó mélyre eltettem, lekötöttek a gyerekek hosszú évekre.
Csak amikor kezdtek kiröppenni, és több időm maradt gondolkodni, akkor tudatosult bennem, hogy ez nem jó így...És még egy fontos dolog:
A nagylányom, úgy kiskamasz korában, egyszer csak elkezdett gömbölyödni…ugyanazt a kaját ette, amit a két kisebb, de rajta jobban fogott minden. Az érettségi idején már 90 fölött járt, így kezdte el az egyetemet. Innen jön a változás….
Első éves egyetemistaként a nagylány megelégelte és belevágott egy 90 napos diétába. Vele tartottam. Ez volt 8 éve. Leadtam 11 kilót, majd utána még 4-et. Két héttel a diéta elkezdése után letettem a cigit, és attól a naptól kezdve tornázom. A mai napig  is. Erről majd bővebben a maga „helyén”.
A nagylány három körben fogyózott, mostanra állt be 63 kilóra, igaz volt 57 is, de azt csak drasztikus módszerrel érte el és hasonló módon tudta volna megtartani. Bár nem vagyok benne biztos, hogy feladta…L  Sajnos örök harcban fog állni…pedig még csak 26 éves…
A harmadik körben jött be neki a sport, futópad, súlyzó, zumba, össznépi megmozgatások J) bár korábban  is mozgott, még gimnazistaként néptánccal foglakozott, heti 2 próba, sok fellépés, de a változáshoz kevés volt neki is.
Részemről a lényeg, hogy úgy sikerült leszoknom a cigiről, hogy közben rászoktam a testmozgásra, elég jelentősen életmódot is váltottunk, és leadtam 11+4 kilót. Ez az utóbbi 3-4 kiló azért nem lett igazán stabilan annyi, ennyi lett a visszaesés, pontosabban ez ingadozik. Női mivoltomat, éveim számát, koromat (változó) tekintve el is fogadnám, ha mindez eleve 5-7 kilóval lentebbről történne. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése