2013. október 22., kedd

Mikrós mákos almával

Szeretem a hirtelen (mikrós) sütiket, sok éve méltán vált népszerűvé a start piskóta, nagyon jól ki lehet használni. Elkészítettem már "átköltve" is, feltettem a kalóriabázisra, csak még a blogra nem.

Aztán elhíresült egy bögrés változat is.
Ez a mostani ebből fakad, kicsit átírva, piteformában sütve.


20 dkg alma- ezt lereszeltem, egy 23cm-es piteformába terítettem, lefedve mikróztam 5 percig

száraz anyagok:
3 ek. darált mák
2 ek liszt
reszelt citromhéj
késhegynyi szódabikarbóna- ezeket összekevertem

nedves anyagok:
1 tojás
7 db cukormentes édesítő tabletta (vagy 2-3 ek cukor-féleség)
1 kisebb ek. olaj
6,5 dkg natúr joghurt- ezeket is összekevertem 

fahéj a tetejére

A száraz és  nedves anyagokat összekevertem,  rákanalaztam a megsült almára. Lefedve 3 percig sült a mikróban. Kicsit hűtöttem, majd kiborítottam, az almát megszórtam fahéjjal. 

Mákimádóknak és sietőseknek biztos bejön, könnyű kis süti kerekedett belőle.

Negyed része 6 dkg...tehát ez nem nagycsaládos adag:-) egy-két emberes.


100 gramm tápértéke:
   kcal: 156.57
   fehérje: 4.43
   szénhidrát: 17.68
   zsír: 7.72

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése