2013. október 9., szerda

Diétás(abb) süti...

Ebből a Diétás sütiből készítettem, vagy legalábbis próbáltam, diétásabbat összehozni.

Nálam így nézett ki a süti:



és így nézett ki a hozzávalók listája:


11 dkg zabpehely

11 dkg finom búzaliszt
3 púpozott ek kakaópor (jó minőségű, cukrozatlan)
0,5 tk sütőpor, 05 teáskanál szódabikarbóna
csipet só
1 tojás
10 dkg (birs)almaszósz * ( vaj helyett)
10 szem süssina ( tudom, vétek a méz ellen)


2,5 dl tejföl (1,5%)

A tetejére:

2 dkg kakaópor
1,25 dl víz
6 szem süssina ( édesszájúaknak több)
2,5 dkg kókuszreszelék

Az eredeti recepttől eltérően, én csak simán összekevertem a szárazanyagokat, nem pirítottam, és nem daráltam a zabpelyhet.
Aztán a nedveseket is, majd a kettőt egybe, kicsi tepsibe öntöttem ,és elsimogattam:-) elég sűrű massza volt, 200 fokon 20 perc alatt megsült. 
Közben a vizet, kakaót, édesítőt összeforraltam. Még langyos volt,amikor a sütőből kivett sütit megöntöztem vele. megszórtam kókuszreszelékkel és kihűtöttem.

Jelentem pillanatok alatt elkapkodta a család, pedig állagában nem az a pihe-puha könnyű piskótaféleség kerekedett belőle, amihez hozzá vannak szokva. De jó lett, az tény.

És így már tényleg diétás, szénhidrátban, zsírban  és kalóriában is szegény(ebb).


diétás (eredeti)
diétá(sabb) átírva sajátra
100 gramm tápértéke:
kcal: 287, 31
fehérje: 8,37
szénhidrát: 36
zsír: 12,75
100 gramm tápértéke:
kcal: 181,25
fehérje: 6,31
szénhidrát: 24,05
zsír: 7,64

18 db méretes szelet belőle, aminek darabja 50 gramm.

  * keresem a megoldást  zsiradék helyett a sütikbe, egyelőre csak arra jutottam, hogy több helyen használnak e célra cukormentes almaszószt. Nálunk is lehet már kapni, nem cukormenteset láttam az Aldiban, de én birsalmát  főztem puhára, turmixoltam össze botmixerrel, és 10 dkg-os adagokban lefagyasztottam, hogy kipróbáljam apránként zsírpótlóként. 
Nyilván azt nem tudja pótolni, de ad egy nedvességet a sütiknek, amitől  nem lesz száraz, fojtós. 
Rendes almából is lehet készíteni,  pillanatok alatt pürévé lehet főzni, nem sok idő, de, ha valakinél beválik érdemes nagyobb tételben tartalékolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése