2013. október 19., szombat

A fogyókúrá(m)ról..az enyémről..

...annak akit érdekel. Fakultatív jelleggel:-)



...mint említettem volt, 8 éve egy 90 napos diéta sikere sokat javított a külsőmön…maradok -11 kg-nál, 3 hónap alatt ennyi ment le. 
…mint említettem, vagy nem(?) letettem akkor a cigit, és rászoktam a tornára… valami pótcselekvést keresni kellett.
Nem szerettem volna + 10 kilót a cigi után, így viszont dupla elvonási tüneteim voltak, se cigi, se kaja.
Megcsináltam. A cigi a múlté, bár ne lett volna. Sajnos volt. A férjem velem együtt szokott le róla, sajnos nála a +10 kg szindróma bejött. Ő nem fogyózott, nem tornázott velem, korábban cingár pasi volt J, mikor elvettem J én meg husi szerintem. Bár most lennék olyan husi:-) 
Nos, ha most kezdeném, én előbb lefogynék, aztán tornáznék. Vagy, amikor már egészen közel vagyok a célhoz. Bár megmondom őszintén, nekem ilyen nem volt. Célom. Egyszerűen leadni a kilókat, oszt jó napot…
Gyakorlatilag a 90 napos elindított az egészségesebb felé, volt valami kordában tartás, valami szabály, amit be kellett tartani. Akkor (is) szükség volt ilyenre. Aztán is megmaradt az odafigyelés, gondolom ezért nem jöttek vissza azok a kilók.

Legnagyobb probléma az étkezésbeli változás és a cigi elhagyásának együttes következménye volt. Ez utóbbi köztudottan serkenti kicsit az anyagcserét, legalábbis annyira, hogy elhagyásakor egyik legnehezebben viselhető tünet, ennek csökkenése. Szóval lelassult az anyagcsere. Olyan embernél igencsak húzós:-) terület, aki alapból is egy ilyen adottságú, és már megyek az öröklött dolgokhoz, mert ugye azok is vannak. Ki mit hozott "otthonról". 
Nyilván nem véletlen az eleve lassú anyagcsere hisz, ha az rendben lett volna, akkor nem ragadnak annyira a kilók.
Volt szenvedés e miatt, ekkor jött a képbe, a sok, még több folyadék. Lassan megtanultam kezelni ezt aproblémát, (bár még a mai napig is előfordulnak gondjaim) eleinte ilyen-olyan besegítő teákkal, ami a napi folyadékbevitelt is megtámogatta. Aztán egyszerűen csak maradt a tea, reggel a langyos folyadék, természetesen évek óta cukor és édesítő nélkül tolom, ahogy már akkoriban is tettem. A csipkebogyótea volta akkoriban a kedvencem, a herbáriás.
Na és a gyümölcsök, a 90 napos alatt szinte minden reggel banánt ettem a kezdeti nehézségek után…( és ez már elég "buxás-buli" volt, 3 gyerek mellett )
Gyümölcsnapot nehezen viseltem…így utólag tudom, hogy azért fáztam olyankor annyira, mert éhes voltam J
Víz/folyadék napot soha nem tartottam.
Viszont a cukrot nem cseréltem semmire, 4 naponta lehetett enni direkt cukrosat, ez is amolyan mértékletességre tanított, és ki kellett választani mit is ennék, sütit, tésztát, pizzát stb…
A fehérje napok jók voltak, viszont utána sokszor begörcsölt az epém, de akkoriban nem is írtam a diéta rovására. Mikor évekkel később egy újabb 90 naposba kezdtem, és már a második körben másodjára jött elő, akkor meg is viselt rendesen…feladtam
Ami viszont szinte teljesen eltűnt, a gyakori gyomorégés.
Ami megmaradt, az a torna, bár akkoriban csak nagyon lájtos, calanetics volt napirenden.
A korábban már említett módon folytattam, innen-onnan összeollózott dolgokat alkalmaztam, sajnos nem mozdult a súlyom. Tartottam. De én még fogyni szeretnék...és olvasgattam tovább.
Míg nem a gugli kidobta nekem augusztusban a Kalóriabázist
És ledöbbentem…
Nem ettem én csak 3x, ha mégis megéheztem gyümölcsöt, többnyire almát. 
De napi 2 db méretes alma a szénhidrátadagba, hinné-e a laikus, J mintha én nem az lennék J sok biz’a, ha mást is ennék még.
Gyakorlatilag a fehérjém többnyire kevés volt, 
a szénhidrát új dilemma. Gyümölcs, ami "egészségesebb  cukor" , vagy valami süti, ami meg azért valljuk be igazán csábító, főleg olyankor, mikor nem kéne, hogy csábítson.
Leginkább viszont a zsírra kell figyelnem. Főleg a sütikben rejlő...:-)

Eleinte nagyon könnyen becsapódtam, nem tornás napokon nem is  mindig sikerült tartani…most már megy olyankor is. Csak idő kell neki, hogy ráálljon az ember, és a szervezet. Legalábbis ez utóbbiban reménykedek kitartóan:-) 
Olvasgatva a tapasztalatokat a fórumban, rájön hamar az ember, hogy a zsírszegény túró gyümölccsel, cukor nélkül mennyire tökéletes eledel...:-) és vannak még ilyen jó tippek.

Két hónap kellett, mire úgy igazán ráéreztem erre a dologra, és sikerül az arányokat kordában tartani.
Annak idején hirtelen érte a szervezetemet a 90 napos "csapása" és olvadtak lefelé a kilók. Most viszont a maradékot, a végét kellene leküzdeni, ami úgyis arról híres, hogy nehezen adja magát.
Úgy gondolom a sok éves tornám, ami ugyan megmaradt mindig olyan közepes intenzitásúnak, (hisz nem vagyok már huszonéves J, ) de igen változatos és hatékony hatékony. Ezt minden porcikám igazolja, csak én jobban szeretném látni:-) 
Na ne gondoljon senki fitneszlédi stílusra vágyom, dehogy, csak kicsi úszógumi tűnj el:-)
Úgy érzem, hogy a zsírral lesz/van nagy csatám, hisz azt a kis párnácskát szeretném leadni, ami eltakarja, főleg a hasamon, a tornám gyümölcsét J.
Az biztos, hogy nem egyszerű a számolgatás, tényleg időigényes, az meg kicsit gázos, ha esetleg más főztjét eszed nem vagy tisztában az adatokkal. De egy kép mindenféleképpen kialakul az emberben. Ha olyan jellegű az étel kevesebbet szedek belőle, ha meg tudom, hogy nem vészes, akkor esetleg 2x:-)
A sok folyadék cukor nélkül, bele kell , hogy kerüljön a képbe, ott kell maradjon, fogyókúra alatt, után, mindig...

Végül, de nem utolsósorban egy fontos momentum. Sokkal jobb a közérzetem amióta számolgatok. Feltételezéseim szerint, mivel igyekszem betartani az arányokat, ami nem véletlenül annyi, amennyi, jobban értékeli a szervezetem. 

Aki olvas, nem ússza meg ennyivel:-) de kösz ezúton is:-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése