2013. október 20., vasárnap

Brokkoli fasírttal-majdnem csőben sütve

Az eredeti recept innen van, ott a képek sokkal szebbek, mint az enyéim. De az enyém is finom volt:-)


A következő változtatásokat végeztem rajta, hogy jobb legyen a kalóriánk:-)

Hozzávalók:
90 dkg nyers brokkoli,
amit sós, fokhagymás, szódabikarbónás(színmegőrzés céljából) vízben nem egészen puhára főztem, majd leszűrtem, lecsepegtettem.

A fasírthoz:
50 dkg darálthús (nekem sertés volt, ez jelentősen rontott a zsír értékén)
6 dkg vízbe áztatott szikkadt kenyér kinyomkodva
1 tojás
1 kis fej reszelt vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors, majoránna, 
ezeket összedolgoztam.

A sütőforma aljába nem tettem csak szárazon 1,5 dkg  zabpelyhet, hogy felszívja az esetleges nedvességet, amit a főtt brokkoli enged.
Belefektettem a jénaiba a brokkolirózsákat, ezeken a képen jól látszik hogyan, közé raktam a fasírtból készített golyókat.

A tetejére: 
45 dkg tejföl(12%) 
1 dl tej, (1,5%) 
1 tojás, 
1 ek kukoricaliszt. 
Ezeket összekevertem, és meglocsoltam vele a lerakott brokkolit, fasírtot. Ezután ment a sütőbe. 200 fokon süldögélt nálam egy órácskát, és ilyen lett.
       



100 gramm tápértéke:

   kcal: 138.65
   fehérje: 8.76
   szénhidrát: 5.37
   zsír: 8.93

Darált pulykahússal biztos jobb lesz az eredmény, legközelebb ki fogom azzal is próbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése